Poverenje klijenata je valuta koja ne gubi vrednost
„Odavno smo izašli iz ere gde se banke posmatraju kao organizacije koje sporo prihvataju promene. Danas su to tehnološke kompanije koje pružaju inovativne finansijske proizvode i znatno brže, personalizovane usluge. Mi u OTP banci, sa preko 300 hiljada digitalnih korisnika, sasvim sigurno možemo da kažemo da smo tamo gde je klijent – a klijent je na digitalu”, ističe u razgovoru za NIN Vuk Kosovac, član IO za poslove sa stanovništvom i razvoj digitala u OTP banci.
Četvrtu industrijsku revoluciju nazivaju i evolucijom. Kako je vi u OTP banci implementirate?
U dinamičnom svetu bankarstva zahtevi klijenata se rapidno menjaju, ali mi smo uvideli da digitalizacija ima veliki značaj za unapređenje njihovog iskustva i ubrzavanje procesa. U ovome je ključnu ulogu imala naša DIGITALNA FABRIKA – kroz koju menjamo naš način rada i pratimo digitalnu eru, primenjujući agilnu organizaciju koja u ovom slučaju predstavlja ključ brzine i relevantnosti.Kako finansijska pismenost mladih za nas predstavlja značajnu i veliku temu, ponosni smo na činjenicu da smo prvi na domaćem tržištu plasirali proizvod namenjen tinejdžerima – OTP Mastercard Junior karticu. Omogućili smo im da savladaju osnove upravljanja novcem, a kao digital-first banka potrudili smo se da to bude na način koji je njima blizak. Mislili smo i na njihove roditelje koji kroz aplikaciju imaju dovoljnu meru kontrole i nadzora nad karticom u svakom trenutku.
Prateći intenzivnu primenu inovacija, šta biste izdvojili kao prekretnice koje su dovele do toga da Banka bude prepoznata za pionira digitalne transformacije?
Tokom prethodnih godina, rad smo u velikoj meri usmerili ka digitalnoj transformaciji, postavljajući nove standarde inovacija u bankarstvu. Naša m-bank aplikacija postala je srce digitalnog iskustva, pružajući korisnicima mogućnost obavljanja raznovrsnih transakcija, od online keš kredita do plaćanja mobilnim novčanikom. Sa više od 1,1 miliona kartica za 10 meseci ove godine smo zabeležili 62 miliona transakcija, u iznosu od 34.713 milijardi dinara, što direktno doprinosi širenju digitalne trgovine. Ovim se smanjuju troškovi manipulacije gotovine poput štampanja, brojanja novca, prevoza, obezbeđenja, olakšava se proces kupovine jednostavnim prislanjanjem kartice na terminal, ali se i direktno utiče na sivu ekonomiju te poboljšava likvidnost – što rezultira ubrzavanjem efikasnosti ekonomije i ostavlja znatno manji karbonski trag.
Međutim, ono što nas izdvaja nije samo tehnološki napredak, već i predanost održivosti. Iniciramo i implementiramo brojne projekte pod krovom platforme Generator Lab koja podržava inovacije i zelene inicijative, dok nas ponos na konkurs Generator ZERO čija su poslednja dva izdanja bila posvećena rešenjima koja utiču upravo na smanjenje karbonskog otiska, drži još od 2017. godine. Sve ovo čini nas prepoznatljivim pionirom digitalne transformacije, koji unapređuje, ne samo bankarsko iskustvo, već i svet oko nas.
Šta je glavna spona bankarstva i finansijske pismenosti, a šta je naša obaveza u 21. veku?
Procenat finansijske pismenosti stanovništva u razvijenim zemljama regiona je cilj kom težimo. Preduslov tome je konstantna edukacija odnosno podizanje nivoa finansijskog znanja društva koje ne utiče samo na korišćenje bankarskih aplikacija pomoću kojih se transferiše digitalni novac, već ima širu sliku – životni prosperitet svakog pojedinca. Mi smo generacija koja u zrelim godinama hvata taj korak, ali je naš zadatak da budemo inkluzivni i mlade na vreme učimo upravljanju novcem, dok to ne postane sastavni deo formalnog obrazovanja, za šta je sjajan primer projekat „Finansijska pismenost“ kom smo se odazvali među prvima. Zato su Junior kartica i Fluo paket nosioci ove naše misije, kao i svi sledeći proizvodi i projekti koje ćemo realizovati radi stvaranja socijalne stabilnosti i sigurnije budućnosti za naše najmlađe.