GENERATOR je platforma koja će dugoročno podržavati inovativna rešenja

Author
Milena Mićanović Direktor za komunikacije i odnose sa javnošću

Zanateria – pobedničko rešenje ciklusa Generator Gamechanger iz 2020. godine je platforma namenjena prodaji i promociji proizvoda malih biznisa iz Srbije. Kako su i sami bili deo Generatora, želeli su da čuju kako je protekao novi ciklus ZERO, koji su naši sledeći koraci na ovom polju i kada stiže novi Generator dobrih dela. Odgovore na ova pitanja za njihov KRAFT magazin pripremila je naša Milena Mićanović, direktorka odeljenja za komunikacije i odnose sa javnošću i možete ih pročitati u nastavku:

  1. Da krenemo sa Generatorom na čijem je pretprošlom izdanju Zanateria pobedila. Koliko dugo postoji Generator? Da li i nakon konkursa nastavljate da pratite rad pobednika i gde su oni danas? Kada je Zanateria pobedila, tražili ste kvalitetna digitalna rešenja za mala preduzeća, poslednje takmičenje je bilo posvećeno zelenim biznisima. Koje teme možemo očekivati na narednim ciklusima Generatora?

Kao banka smo već nekoliko godina na tržištu prepoznati kao pioniri u digitalizaciji i inovativnim rešenjima u bankarskom sektoru. Iz takvog ambijenta i kulture poslovanja nastao je i Generator koji je u uzastopnih pet ciklusa podržao i nagradio mlade preduzetnike, inovativne studentske ideje, digitalizovane projekte, ali i biznise koje je pogodila pandemiološka kriza. Prateći tržište i vrednosti koje negujemo, poslednji u nizu smo simbolično nazvali Generator ZERO i namenili mikro, malim i srednjim preduzećima, startap kompanijama, startap neformalnim timovima i preduzetnicima, koji žele da svojim idejama i projektima doprinesu smanjenju karbonskog otiska, jednom od najvećih izazova današnjice. Na ZERO konkurs prijavila su se 72 rešenja, dok je u finale ušlo njih 10. Projekat B-fresh, domaćeg startapa B-fresh Technologies, koji rešava problem brzog kvarenja voća i povrća, osvojio je dva miliona dinara kao i podršku naše banke u daljoj realizaciji i promociji projekta. Pored toga, sjajni partneri na projektu su, takođe, dodelili vredne nagrade ostalim finalistima i njima veliko hvala na tome – Partneri koji su prepoznali značaj ovogodišnjeg konkursa Generator Zero, a čiji predstavnici su takođe bili deo žirija su ICT Hub, Mastercard, Srbija inovira, Inicijativa digitalna Srbija, Bosch, Beogradska otvorena škola, Netokracija, Schneider Electric, Bosch, OTP Lab i investicioni fond PortfoLion naše matične OTP Grupe.

Nakon svakog Generator finala, težimo da saradnju sa finalistima nastavimo i podržimo ih onda kada nam se za to ukaže prilika. Sa ovogodišnjim finalistima smo već ušli u tu fazu, gde smo im spram oblasti njihovih projekata, na primer, ponudili nastup na našem štandu na međunarodnom poljoprivrednom sajmu u Novom Sadu, korišćenje našeg kornera u inovativnoj ekspozituri koja se nalazi u TC Galerija Belgrade, izlaganje na našem drugom projektu Generator dobrih dela kao i prisustvo na specijalizovanim konferencijama… Jednako nam je važno da nas i oni sami dožive kao tim koji mogu da kontaktiraju za svaki savet, konsultacije i podršku u daljem radu.

  1. Odmah po završetku Generatora najavljujete akcije vezane za Generator dobrih dela, program namenjen podršci socijalnom preduzetništvu. Približite nam malo bolje aktivnosti i ciljeve ovog projekta i najavite nam dešavanja koja će uslediti.

Odgovorno, održivo i zeleno poslovanje smo inkorporirali u svaki segment našeg rada. Generator dobrih dela je upravo prilika da osvetlimo i ukažemo i na one projekte koje se bore na dva fronta – za promene u društvu i jačanje domaćeg preduzetništva. Prve godine podržali smo šest socijalnih preduzeća, pruživši im medijsku podršku, prostor na svim komunikacionim kanalima banke i mini bazar u holu naše upravne zgrade koji je organizovan kako bi zaposleni i partneri banke imali priliku da upoznaju ove sjajne tvorce zdravih grickalica od voća i povrća, džemova, ajvara, najukusnijih bejgl sendviča, domaćih kolača i jedinstvenih ketering rešenja… Uprkos pandemiji, ovaj projekat nismo hteli da prolongiramo već smo i u 2020. podržali socijalna i ekološki osvešćena preduzeća i projekte. Uz dobre video materijale, medijsku promociju i podršku na našim kanalima, uspeli smo velikom broju publike da predstavimo umetnost koja nastaje od starih igračaka, kancelarijski aksesoar koji se dobija od cerade i bilborda, ekološke igračke za mališane, zdravo hrono testo za sve one kojima dan traje kratko i prikažemo malu radionicu koja se krije iza kafea Zvuci srca. Važno mi je da napomenem da iza svakog ovog kreativnog projekta stoji socijalni kontekst i cilj.

Ovog leta, prateći Generator ZERO, želimo da podržimo male biznise i preduzetnike koje imaju ekološke, održive, reciklabilne i zelene proizvode, a koji su i socijalno odgovorni. Ne možemo vam otkriti sve detalje sada, ali pratite naše mreže i sajt Generator jer obećavamo da će biti prava prilika za upoznavanje onih koji menjaju svet.

  1. Nedavno ste lansirali i program podrške Start Up-ovima. Recite nam nešto više o tom programu, ko sve može da se prijavi i na koji način i kakve benefite od njega može da očekuje domaća startup scena.

OTP Startup Booster Program je međunarodni program naše matične OTP Grupe. Ovo je peti put da je raspisan a otvoren je za startape iz celog sveta koji već imaju testiran proizvod ili poslovanje, kao i za one koji se nalaze u intenzivnoj skejlap fazi. Podeljen je na nekoliko etapa, odnosno nakon procesa selekcije inovativna rešenja se usmeravaju od mapiranja poslovnih potreba pa sve do uvođenja rešenja. Uz učešće različitih delova bankarske grupe i uz podršku renomiranih konsultanata i partnera, Grupa ima za cilj da podstakne ovu poslovnu saradnju i implementira pilot projekte sa izabranim kandidatima.

Prijave su otvorene do 18. aprila ove godine pa ako se pronalazite u ovom pozivu, radujemo se vašoj prijavi i potencijalnoj saradnji!

  1. Zanateria je tačka okupljanja malih i mikro preduzetnika proizvođača. Na koji način OTP banka sarađuje sa preduzetnicima iz tog segmenta (poslovni računi, kreditne linije, savetodavna podrška…)?

OTP banka Srbija je najveći kreditor privrede i stanovništva i lider je u lizing, faktoring i ecommerce uslugama. Imajući u vidu lepezu proizvoda i usluga koje pružamo, podrazumevamo jednaku posvećenost segmentu malog i mikro biznisa. Prva smo banka koja je u vreme pandemije zajedno sa našim partnerima Mastercard Srbija, lansirala e-commerce ponudu koja se odnosi na one koji imaju svoj webshop ali žele bolju uslugu, na one koji nemaju svoju online prodavnicu ili koji žele da naplaćuju kupcima onlajn, ali im ne treba sajt. Takođe, uplata pazara na brz i jednostavan način, e-fakture, e-šalter i savetodavna podrška naših kolega koji su eksperti za ove biznise su nešto što podrazumevamo u svakodnevnom poslovanju, jer nam je na kraju svakog dana cilj da pružimo ruku klijentu koji će u nama videti partnera. Mislim da smo retka banka koja prepoznaje frilensere kao zaseban segment i upravo za njih smo kreirali posebnu ponudu sinhro frilenser kao različit set usluga, koja uključuje i posebnu saradnju sa aplikacijom Pausal.rs jer znamo da su za preduzetnike paušalce vođenje knjiga i ostali administrativni poslovi dodatna obaveza koja iziskuje vreme i novac. Takođe, u saradnji sa Evropskim investicionim fondom, OTP banka registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima nudi kredite iz EASI programa za zapošljavanje i socijalne inovacije, gde pored povoljnih uslova za kreditiranje, imaju i mogućnost edukacije i mentorstva u saradnji sa našim poslovnim partnerima.

Tags:
    0 komentara
    Milena Mićanović Direktor za komunikacije i odnose sa javnošću

    Vrati se gore