Studiraš? Pogledaj ponudu Fluo paketa
Ako si student i imaš do 27 godina Fluo paket dobijaš za 0 dinara i još više u Fluo ponudi!
SAZNAJ VIŠETim HearO Glasses iz Niša dobio je priliku da tokom nagradne posete Parizu čuje i brojne savete kako da dalje razvija svoju humanu ideju. Pobednici prvog nagradnog konkursa za najbolje studentske inovacije Generator Fluo, preneli su nam najvažnije startap lekcije naučene u francuskoj prestonici
UKRATKO
-Anđela, Dušan i Bojan pobedili su na konkursu Generator Fluo za inovativan i održiv studentski projekat. Njihove naočare HearO Glasses omogućavaju osobama oštećenog sluha lakše snalaženje u saobraćaju
-Tokom nagradnog sedmodnevnog boravka u Parizu obišli su sedište SoGe grupe i upoznali se sa načinom na koji funkcionišu neki od najboljih startap inkubatora u Evropi
-Jedan od najvažnijih poslovnih sastanaka koji su imali je sa predstavnicima nove platforme za crowdfunding, jer i sami na ovaj način žele da pridobiju finansije i pažnju za plasiranje na tržište svog proizvoda
Put od inovativne ideje do održivog biznisa popločan je mnogim (pokušajima) učenja, posebno kada ste tek na početku preduzetničke karijere. Novac može da taj put ubrza, međutim iskustvo je nešto što nema cenu.
Vodeći se time, naša banka pažljivo je birala nagradu namenjenu pobedniku Generator Fluo konkursa za najbolje studentske inovacije. Koliko inspirativno vama zvuči sedmodnevno putovanje u tehnološki hab Societe Generale grupe u Parizu?
Skoro 150 timova prijavilo je svoje inovativne, izvodljive i održive projekte na konkurs, a za najbolji je proglašen HearO Glasses. Tim čine troje mladih Nišlija – Anđela Kocić, Bojan Draško i Dušan Dimitrijević, koje je na akciju podstakao nesrećni događaj u kome je njihova sugrađanka izgubila život prelazeći prugu, jer je nosila slušalice i nije čula da voz dolazi. Osmislili su HearO Glasses – naočare koje izgledaju kao svake druge, ali mogu da spasu nečiji život jer su u okvir naočara ugrađene LED diode koje svetlosnim signalima na intuitivan način upozoravaju korisnika o neposrednoj opasnosti.
Samo učešće u Generator Fluo takmičenju doneo im je poznanstva i razmenu ideja sa mnogim mladim inovatorima i jedno posebno poznanstvo – sa Snežanom Stanojević, zamenicom regionalnog direktora Societe Generale banke, koja je nesebično podelila svoje savete i poznanstva i pomogla im da dodatno unaprede biznis plan. Tri meseca i po završetku konkursa su u bliskom kontaktu i mladi trojac ne krije da im njeni saveti mnogo znače.
Pobedom na konkursu dobili su ogromnu medijsku pažnju, pomoću koje su uspeli da ljudima približe njihov rad i cilj, ali dobili su i putovanje u Pariz. Boravak u gradu svetlosti još više je osvetlio njihovu ideju vodilju.
„Pre Generatora Fluo smo već imali malu investiciju Social Impact Awarda (op. aut. 1.500 evra) koju još ulažemo u prototip. Svesni smo da novac ne znači ništa bez ekspertize, pa nam je uvek korisnije iskustvo i mentorska podrška, a upravo to smo ovde i dobili. Osim te podrške imali smo priliku da iz prve ruke vidimo život francuske startup zajednice, što smatramo daleko korisnijim“, rekao nam je Dušan.
Odmah na početku svog boravka u Parizu obišli su Les Dunes, impozantan kompleks zgrada napravljen da izgleda kao peščane dine (po čemu je i dobio ime), gde je smešteno sedište Societe Generale banke i startap inkubator Plato.
„Prvo smo se sastali sa Vanesom, čiji fokus u Platou je podsticanje preduzetništva. Objasnila nam je kako funkcionišu stvari u Les Dunesu i na koji način se startap može prijaviti kako bi dobio šest meseci besplatnog korišćenja prostorija u Platou. Zanimljivost koju nam je pokazala je War Room – sobu koja pruža potpunu izolaciju starapima u kriznim trenucima.
Startapi obično tamo provedu čak i nekoliko dana bez komunikacije sa ljudima van te prostorije“, ispričao je Dušan i preneo šta su sve saznali od Tomasa, takođe zaposlenog u Platou.
„Naša banka je pokrenula interni program za podstcanje inovativnosti njihovih zaposlenih i tada se prijavilo 10.000 ljudi sa idejom za startap. U uži izbor je ušlo njih 250, a na kraju je primljeno njih 70 sa prosečno tri osobe u timu. Zanimljiv nam je bio podatak da fond za inovacije iznosi 150 miliona evra, kao i da startapi iz naše banke ne rade u prostoru Platoa, već su raspoređeni po eksternim inkubatorima.
Time je postignut pristup novim informacijama, idejama i kontaktima, kao i razvijanje drugačijeg načina razmišljanja.
Anđeli, Dušanu i Bojanu je društvo u Les Dunesu pravio Rafael Arijag, segment menadžer za mlade u okviru Societe Generale Srbija, koji im nije bio samo vodič kroz skrivene kutke Pariza i poslovni kompleks, nego i mentor.
„Ono čemu se nismo nadali je mentorski duh koji je Rafael pokazao, ujedno nas je i motivisao, na čemu smo mu veoma zahvalni. Dao nam je savete kako komunicirati u timu, kako je najbolje izabrati kandidata na regrutaciji, pokazao nam je kako voditi uspešan sastanak i kako je najlakše organizovati vreme.“
Vrlo bitan susret za HearO Glasses bio je sa predstavnicima Kiss Kiss Bank Bank, nove platforme za crowdfunding, jer i sami intenzivno pripremaju crowdfunding kampanju (javno prikupljanje novca od brojnih donatora za realizaciju određenog projekta ili cilja), kroz koju žele da se predstave tržištu.
„Razgovarali smo o različitim načinima vođenja kampanje i razmatrali zajedničke karakteristike uspešnih i neuspešnih kampanja i upoređivali ih“, kaže Dušan i ističe da osim unapređenju prototipa, narednih meseci planiraju da se posvete organizovanju događaja koji će promovisati zajednicu gluvih, a samim tim i podići svest društva o poziciji u kojoj se ova zajednica nalazi.
Poseban utisak na trojac iz Niša ostavila je poseta najvećem startup inkubatoru u Evropi i sastanak sa Beograđankom Tamarom, koja upravo tamo razvija svoju aplikaciju.
„Tamara je nesebično odvojila tri sata da sa nama detaljno podeli svoj put, savete i iskustva. Saznali smo sve o tome kako voditi posao u Francuskoj iz ugla “deteta Balkana”. Potom nas je odvela u Station F. Malo je reći da smo bili zadivljeni veličinom i izgledom tog centra koji je kolevka inovacija u Parizu, pa i celoj Francuskoj“, dodaju.
Pobednike Generatora Fluo su na put poslali naša banka i Infostud grupa. Kompanija Generali osiguranje Srbija je obezbedila za svakog člana tima i džeparac od 500 evra, polise putnog zdravstvenog osiguranja u toku trajanja nagradnog putovanja i nezaboravan obilazak Pariza balonom na 150 metara iznad tla, što je bilo posebno izazovno za Dušana koji se plaši visine. Uz to, Francuski institut u Srbiji je pobednicima priredio jedinstveno upoznavanje sa francuskom kulturom.
Neke od tih iskustava već su preneli na Facebook stranici Fluo, a još satima bi mogli da prepričavaju sve dogodovštine koje su im dale motiv više da se predano posvete inovaciji koja može da promeni život ljudima koji se svakodnevno susreću sa nizom problema zbog nedostatka čula sluha.
Kada su im se prvi utisci boravka u Parizu slegli, pitali smo ih šta će prvo primeniti na svoje poslovanje i koja je to jedna rečenica koju su podvukli u svom notesu. Evo šta su nam rekli.
Anđela Kocić bavi se hardverom naočara. Ona je tim lider i zadužena je za komunikaciju sa javnošću, targetiranje ciljne grupe i vodi pripremu crowdfunding kampanje.
„Ne držati se slepo svoje prvobitne ideje. Dozvoli joj da se razvija i menja“.
Bojan Draško posvećen je rešavanju hardverskih problema i bavi se finansijama uz pomoć mentora:
„Najdragocenija lekcija koju smo naučili je da nikada nije kasno krenuti sa izradom svoje ideje i sna, i da je uz posvećen rad moguće organizovati uspešan tim prilagođen radu na ideji.“
Dušan Dimitrijević bavi se razvojem softvera koji će omogućiti naočarama da obrađuju informacije na najefektivniji način. Pored toga se bavi marketingom i promocijom na društvenim mrežama.
„Gotov proizvod je uvek bolji od koncepta, „fake it till you make it“ ne uspeva svakome!“
Ako si student i imaš do 27 godina Fluo paket dobijaš za 0 dinara i još više u Fluo ponudi!
SAZNAJ VIŠE