Sinhro – posebna ponuda za paušalce
Osluškivali smo vaše potrebe i napravili posebnu ponudu za vas - samostalne stručnjake, zaposlene u kompaniji koji zaradu primaju kao paušalci.
SAZNAJ VIŠENapravili smo značajan iskorak ka otvorenom API-ju koji će promeniti način plaćanja u Srbiji. Paušalci, korisnici našeg Sinhro paketa, sada mogu da plate račune u dva koraka iz aplikacije Pausal.rs
Nema tog paušalca koji ne bi poželeo da račune svoje agencije može da plati samo u dva klika, zar ne? Korisnici Sinhro paketa sada to mogu i da učine, da plaćaju poreze i doprinose, reprograme i kamate, režije i račune za komunalije direktno iz aplikacije Pausal kroz okruženje SoGe m-bankinga i e-bankinga!
Novom SoGe Pay funkcionalnošću želeli smo da obeležimo početak druge godine Sinhro ponude i saradnje sa startapom Pausal. Što je još važnije: inovacijom na tržištu napravili smo i veliki korak napred ka potpuno otvorenom API-ju. Podsećanja radi, septembra 2019. stupiće na snagu revidirana direktiva EU o platnim uslugama (PSD2), koja omogućava trećim licima da pružaju finansijske usluge koristeći pritom podatke i digitalnu infrastrukturu banaka.
“Nema sumnje da postoji još mnogo koraka ka potpuno integrisanom digitalnom bankarstvu, ali prvi i najbitniji je već učinjen. SoGe kao lider u ovoj inovaciji je prvenstveno dobio konkurentnu prednost, a takođe i zadao domaći zadatak ostalim sistemima.
Ovim su se otvorili za sve fintech aplikacije koje mogu da podrže plaćanje i time sami uveli potpunu novinu na našim prostorima i unapredili celo funkcionisanje, koje će izbaciti sve posrednike u plaćanju i potpuno jasno povezati dve krajnje strane u svim transakcijama”, kaže Stefan Salatić, koji je kao tehnički direktor Pausala učestvovao u razvoju ove funkcionalnosti.
Segment menadžerka za male biznise u Societe Generale Srbija, Jelena Đurović, se na ovoj inovaciji na prvom mestu zahvaljuje zainteresovanim klijentima, koji su od starta trasirali put onome što Sinhro paket predstavlja danas.
“Više puta smo od klijenata čuli pitanje ‘A kada ćete da omogućite plaćanja putem Pausala?’ To nas je navelo na razmišljanje kako da to zaista i ostvarimo, jer je potreba korisnika bila jasna: oni žele korisničko iskustvo koji kao standard nameću kompanije koje kreiraju trendove na svetskom nivou. U momentu kada svi u finansijskom sektoru pričaju o PSD2 regulativi i uticaju koji će imati na poslovanje banaka i finteka, pilot projekat u tom smeru je bio logičan korak i mi smo se odlučili da to bude baš kroz integraciju sa Pausalom kako bismo pokazali da banke i fintek kompanije mogu da imaju zajednički interes u otvaranju svojih sistema”, kaže Jelena.
Mobilna i web aplikacija Pausal je za klijente naše banke besplatna prva tri meseca korišćenja (važi do kraja 2018. godine). Ova aplikacija omogućava paušalno oporezovanim obveznicima efikasno i po zakonu vođenje svog poslovanja, imaju kontrolu nad ostvarenim prihodima i na vreme izmiruju obaveze.
Koliko god su iskusne knjigovođe pojednostavile ovaj proces, pre integracije plaćanje poreza i doprinosa je bilo mukotrpan, a ponavljajući posao u kom su korisnici morali da popune uplatnicu i prošetaju do banke, ili da izađu iz aplikacije Pausal i zatim popunjavaju forme za uplatu iz aplikacije banke.
“Sada je sve ovo olakšano i mogu da urade preko aplikacije koju već koriste, Pausala. Dovoljno je samo par klikova i sve je gotovo. Automatski generisano, popunjeno, a ono što je jako bitno, u potpunosti sigurno za krajnje korisnike”, naglašava Stefan.
Jedna od glavnih prednosti ovakvog plaćanja je upravo izbegavanje kartičnog plaćanja, koje sa sobom nosi dodatni trošak.
“Ukoliko korisnici vrše plaćanje iz aplikacije Pausal, oni ne plaćaju nikakavu dodatnu proviziju za izvršenu transakciju, već su jedini troškovi oni koje imaju i u klasičnom bankovnom transferu.
Ne samo da ne moraju da razmišljaju o uplatama, već mogu da pristupe svim važnim i korisnim informacijama bez odlaska u banku. Svi imaju mogućnost pregleda statistike poslovanja i automatizaciju nekih administrativnih poslova koji oduzimaju nepotrebno vreme”, objašnjava detaljno Stefan i najavljuje nove olakšice na kojima se radi udruženim snagama:
“Mislim da su obe strane imale veliku motivaciju da stvore zajedno budućnost i da je upravo zbog toga postignut ovakav rezultat. Možda se krajnjem korisniku čini da smo uradili malu stvar i da nije idealno, ali na početku smo. Ovo je samo prvi deo onoga što će korisnici dobiti od Pausala i Open API projekta!”
Postoji još mnogo koraka ka potpuno integrisanom digitalnom bankarstvu, ali ovim je učinjen prvi i najbitniji. (Stefan, CTO Pausala)
Dosadašnje iskustvo rada na ovom projektu za Stefana Salatića je doslovno kaže “neverovatno”, mada je imao drugačija očekivanja jer je opšti stav da postoji veliki generacijski jaz u shvatanju dinamike poslovanja, požrtvovanosti, motivaciji ljudi na projektima i u pristupima koji su utemeljeni u velikim kompanijama, naspram pristupa mladih startupa.
“Banke su veoma oprezne kada se upuštaju u nepoznate vode i inovacije. Nošen svojim iskustvom, a i znanjem da je IT sistem banke previše kompleksan, kako zbog obima poslovanja i operacija koje mora da obavlja, raznih administrativnih barijera, pa do toga da sve mora da bude ‘safe and secure’, došao sam sa velikom predrasudom da ćemo za svaku stavku koju iznesemo doći do ogromnog ‘NE’ i da ćemo morati da pregovaramo oko stvari koje su logične i koje će biti za svačiju dobrobit.
Već od prvog sastanka, jasno mi je bilo da sam imao potpuno pogrešno mišljenje. Svaka argumentacija je bila i više nego dobra, a okrugli stolovi na kojima smo rešavali probleme su stvarno imali svoju funkciju. Svačije mišljenje, iskustvo i ekspertiza su uzimani sa punim uvažavanjem.
Nama je jasno stavljeno do znanja da postoje stvari koje moraju da se urade radi procedura banke, a sa druge strane sam bio pozitivno iznenađen kada sam video da ti ljudi sa nama diskutuju, na primer, da li dugme treba da bude u levoj ili desnoj strani aplikacije, gde ćemo da koristimo swipe opciju, kako da što pre izbacimo MVP verziju i dobijemo mišljenje korisnika, koji bi dalje implementirali u proizvod…”
Stefan veruje da će vremenom i sa većim brojem ovakvih projekata biti rođene još mnoge nove ideje i da će krajnji korisnici imati sve više benefita.
“Kao što se programeri svakodnevno integrišu sa Google, Facebook, Apple, chat i ostalim servisima preko API-ja, isto tako treba da izgleda integracija i sa bankom. Jednostavna, intuitivna i brza za implementaciju.
Ovo samim tim predstavlja odličnu priliku za integraciju novih ideja i proizvoda. Dovoljno je pružiti pristup i dokumentaciju programerima kako bi mogli da se integrišu sa sistemom banke i koriste njene usluge, a banka ne mora da brine o specifičnim zahtevima svakog pojedinačnog projekta jer je sistem dovoljno otvoren.
Time se pruža mogućnost razvijanja novih aplikacija zarad zajedničkog interesa, kako u razvijanju aplikativnog dela koji oni sami mogu da na neki način iskoriste, tako i pravljenje korisnih stvari za same korisnike”, zaključuje Salatić.
Dobro je što postoje šabloni za plaćanje, koje jednim klikom mogu da izvršim, a ne da prepisujem na aplikaciju banke. Tako da je izbegnuta mogućnost greške u prepisivanju. (Andrija, programer)
Vratimo se nekoliko koraka unazad…
Paušalci u Srbiji moraju da imaju svoj račun za paušalnu agenciju, račun za fizičko lice, e-banking za paušalni račun, isto to za fizičko lice, što zahteva da poseduju po nekoliko kartica. Prateći njihove potrebe u okviru Sinhro paketa omogućili smo da, kada se uloguju na e-banking, mogu da vide sve račune, transakcije, načine plaćanja i to je potpuno besplatno.
Objedinjavanjem računa, paušalci štede vreme, ali i novac, plaćajući obaveze za jedan račun, a ne dva, kako je bilo uobičajeno, a imaju i mogućnost korišćenja video poziva i konsultacija sa onlajn bankarom direktno sa e-banking aplikacije i van radnog vremena poslovnica banke.
Dodatnu uštedu vremena i novca paušalci mogu da ostvare kroz aplikaciju Pausal, koja im omogućava da se rasterete administrativni obaveza, pravilno sačine fakture prema aktuelnim zakonskim propisima, da se one automatski upisuju u knjigu poreskih obveznika i šalju na elektronsku adresu komitenta, prate limite, prate naplatu po komitentu, dobijaju podsetnik za plaćanje doprinosa…
Uz SoGe Pay opciju i mogućnost da naši klijenti ne napuštajući aplikaciju Pausal plate račune, dopunski smo pojednostavili upravljanje finansijama i skratili vreme za to.
Prve reakcije korisnika su vrlo pozitivne.
“Dobro je što postoje šabloni za plaćanje, koje jednim klikom mogu da izvršim, a ne da prepisujem na aplikaciju banke i pravim nove šablone. Tako da je mogućnost greške u prepisivanju izbegnuta”, ističe programmer Andrija Smiljanić i dodaje:
“Bio sam plašljiv što se sigurnosti tiče, ali sam video da komunikacija za plaćanje ide direktno preko servera banke, a Pausal koristi samo njihov frame tako da je sigurnost zagarantovana, a i uz to postoje tokeni.”
Nikola Đorđević, koji ima svoju PR agenciju za odnose sa javnošću, takođe na prvo mesto stavlja sigurnost i jednostavnost.
“Sada mogu da jednostavno, a pre svega sigurno platim svoje račune, doprinose i poreze, a da pritom ne moram da idem do pošte sa odštampanim uplatnicama ili ulazim na sam e-banking servis. Samo klikom na opciju PAY, direktno iz aplikacije, plaćam jednostavno, brzo i bezbedno svoje račune. Za mene ova novina znači više vremena za stvari koje su stvarno bitne u poslu”, kaže Nikola.
Za mene ova novina znači više vremena za stvari koje su stvarno bitne u poslu. (Nikola, preduzetnik)
Osluškivali smo vaše potrebe i napravili posebnu ponudu za vas - samostalne stručnjake, zaposlene u kompaniji koji zaradu primaju kao paušalci.
SAZNAJ VIŠE