Nova eBanking platforma
Potpuno novi izgled e-banking platforme olakšava vam korišćenje naših online usluga. Moderan i jednostavan dizajn i unapređene funkcionalnosti prilagođeni su vašim potrebama i pružaju jedinstveno online iskustvo.
SAZNAJ VIŠESvakom paušalcu je potreban savet iz prve ruke o tome kako da izađe na kraj sa administracijom.
Izmirivanje svojih obaveza, odnosno placanje poreza i doprinosa je paušalcima već duže vreme bolna tema. Još jedan žulj koji je dodat na ranu je nedavno obaveštenje od Poreske uprave o dodeli novog poziva na broj. Ovaj žulj prvenstveno se odnosi na paušalce registrovane u 2017. godini. Po tom obaveštenju, oni su u obavezi da sve svoje obaveze, od trenutka registracije, uplaćuju sa novim pozivom na broj. U praksi, to stvara par problema.
Prvi problem je što poreska rešenja, iako su počela da pristižu, i dalje ne stižu potpuno ažurno (kao na primer za paušalce koji spadaju u 5. grupu, za koje još uvek nijedno rešenje nije izdato). Samim tim, njima preostaju dve opcije:
1) da čuvaju novac za izmirivanje obaveza i uplate ga kada rešenje stigne, ili
2) da uplaćuju porez i doprinose sa starim pozivom na broj, pa kada rešenje stigne, preknjiže sve uplate.
Obe ove opcije, na žalost, vode samo do još potencijalnih problema.
Ukoliko odluče da ne uplaćju ništa, mogu doći u situaciju da nemaju zdravstveno osiguranje. Pri obnovi zdravstvene knjižice, potrebno je sa sobom imati poresko uverenje da ste izmirili obaveze koje do sada niste mogli da dobijete ukoliko niste uplaćivali makar neke minimalne iznose.
Mana druge opcije je to što preknjiženje uplata može trajati dugo, pa čak i do dva meseca. Tako se neko može naći u situaciji, opet, da nema zdravstveno osiguranje. Iako je uredno plaćao i kada je stiglo resenje podneo zahtev za preknjiženje, taj zahtev još uvek nije obrađen kada njemu istekne zdravstvena knjižica.
S obzirom na pat poziciju u koju su stavljeni paušalci koji su se registrovali ove godine, rešenje u praksi će morati da postoji, ali to je nešto što će moći da se vidi tek vremenom. Pitanje šta je najbolje uraditi sada, ipak ostaje neodgovoreno.
Najlogičnije rešenje je kombinacija dve opcije navedene gore: čuvajte novac za izmirivanje obaveza kako biste bili spremni u trenutku kada vam stigne rešenje ili kada vam istekne zdravstvena knjižica. U skladu sa tim šta se prvo dogodi, tako i reagujte.
Ukoliko vam prvo stigne rešenje (što nije , rešenja i za 2017. godinu su krenula da stižu!) uredno platite, pa onda možete mirno i da obnovite vašu knjižicu kada za to dođe vreme.
Ukoliko treba da obnovite knjižicu, a poresko rešenje još uvek nije stiglo – uplatite određene iznose sa starim pozivom na broj, obnovite knjižicu i nadajte se da će vam do sledeće obnove knjižice već stići resenje i da će uplate biti preknjižene.
Naravno, svima nam ostaje da se nadamo da će test period, koji je najavljen za drugu polovinu ove godine, proći glatko i da nećete imati potrebu da vadite poresko uverenje, već da će vam zdravstvena knjižica automatski biti produžena!
Potpuno novi izgled e-banking platforme olakšava vam korišćenje naših online usluga. Moderan i jednostavan dizajn i unapređene funkcionalnosti prilagođeni su vašim potrebama i pružaju jedinstveno online iskustvo.
SAZNAJ VIŠE