Bezbedno ponašanje na internetu
Imajući u vidu da pored svih prednosti koje donose napredne tehnologije, nažalost izazivaju i pronalazak novih načina za ugrožavanje bezbednosti na Internetu, pre svega u domenu internet plaćanja i elektronskog bankarstva. Primera radi, primetili smo učestalu pojavu prevarnih radnji na društvenim mrežama u vidu lažnih anketa i nagradnih igara na koje nažalost pojedini korisnici računa i kartica odreaguju i ostave svoje lične podatke, podatke sa platnih kartica, kredencijale za elektronsko bankarstvo i SMS kodove, što ima za posledicu da njihovi računi i kartice budu zloupotrebljeni.
Važno je da znate da OTP banka nikada neće od svojih klijenata tražiti da joj dostave kredencijale za logovanje u m/e-bank aplikaciju, osetljive podatke o platnoj kartici, SMS aktivacione kodove i kodove za verifikaciju transakcije i da OTP banka sva obaveštenja klijentima šalje isključivo preko zvaničnih kanala komunikacije.
Nastojimo da vas redovno obaveštavamo o važnim servisnim informacijama kako bismo vas upozorili i skrenuli pažnju na to kako da se zaštite prilikom plaćanja na Internetu, korišćenja platnih kartica i elektronskog bankarstva.
Takođe, sve je više novih načina za izvršenje prevarnih radnji na Internetu, i zato je važno je da prepoznate bilo koji vid prevare. U nastavku sa vama delimo primere prevara i preporuke kako da se zaštitite:
- Laka zarada – Pozivi sa društvenih mreža (Facebook, Instagram…) za ulaganja, saradnju sa „brokerima“ i trgovanje kriptovalutama sa nerealnom dobiti
- Lažne nagradne igre ili ankete – zahteva se da kliknete na link, popunite anketu i ostavite podatke Vaše kartice i aktivacione kodove koje dobijete putem SMS poruke
- Lažna obaveštenja o deviznim prilivima – u vidu malicioznog maila u kom se navodi da ste dobili priliv na račun ili čak nasledstvo, a od vas se traži da odgovorite na email i ostavite vaše podatke.
U nastavku posebno ističemo opšte preporuke za zaštitu:
- Nemojte da dajete svoje lične podatke na inicijativu neproverenih naloga na društvenim mrežama, SMS/Viber poruka ili mail-a
- Ne delite SMS kodove koje vam šalje banka
- Ne delite podatke o vašim platnim karticama (broj platne kartice, datum isteka, CVV broj, PIN kod) kao ni fotografije kartica
- Nemojte da dajete dozvole za udaljeni pristup vašem mobilnom telefonu putem aplikacija AnyDesk ili TeamViewer.
U slučaju da ste postupili mimo navedenih preporuka odnosno da postoji mogućnost da ste osetljive podatke podelili sa trećim licem, potrebno je da odmah i bez odlaganja pozovete kontakt centar OTP banke na broj 0800232322 i zahtevate blokadu.
Za sve dodatne informacije i nedoumice kontaktirajte nas na stanovnistvo@otpbanka.rs
Video materijale koje možete da pogledate smo preuzeli od Centra za prevenciju incidenata u IKT sistemima finansijskih institucija (FIN-CSIRT), Udruženja banaka Srbije, u cilju podizanja svesti korisnika finansijskih usluga i bolje informisanosti i stvaranja bezbednijeg i pouzdanijeg digitalnog okruženja.
Fišing | ||||
---|---|---|---|---|
Krađa identiteta | ||||
Lažna prodaja robe | ||||
Presretanje elektronske pošte | ||||
Prevencija prevara | ||||
Skimovanje | ||||
Zloupotreba platne kartice | ||||
Informacije o internet sigurnosti |
Mapa ekspozitura
Pronađite ekspozituru