Banke su ključne za rast na tržištu online kupovine
Globalni događaji, pa tek onda potrošačke navike i trendovi, doveli su do naglog razvoja, ali i širenja svesti o prednostima onlajn kupovine i onlajn plaćanja. Ono što je do pre samo pet godina bio odškrinut prozor, sada su širom otvorena vrata i to ne samo na svetskom tržištu, nego i kod nas. Primetno se povećao broj e-commerce transakcija u odnosu na godinu pre i zato sasvim sigurno mogu da kažem da je onlajn kupovina uveliko zaživela i pretenduje da postane primarni način kupovine u našoj zemlji.
Sa više od 1,1 miliona kartica koje su u prošloj godini napravile preko 65 miliona transakcija u ukupnom iznosu od 277 milijardi dinara, samo u kompaniji gde radim, e-commerce tržište pokazalo je ne svoj potencijal, nego i svoju snagu. Bankare to posebno raduje jer će ovaj trend promeniti celo tržište na bolje, na šta smo mi uveliko spremni posebno kada govorimo iz cipela partnera i glavnog oslonca za naše klijente u procesu prelaska na ovu „novu“ neophodnost. Rast od 40% u oblasti online kupovine samo za 5 meseci ove godine praćen je i povećanim interesovanjem za mobilne wallet usluge u vidu aplikacija kompanija Google i Apple Pay.
Primarni cilj digitalne ekonomije, a time i celog e-commerce sektora, je da korisnici jednostavnije, brže i na intuitivan način obave željenu kupovinu, a da u svemu tome imaju podršku svoje banke. Savremeni trendovi plaćanja omogućavaju instant izvršenje transakcija koje je pouzdano, sigurno i efikasno, uz razne opcije koje klijenti imaju u ponudi od svojih banaka.
Međutim, uprkos sjajnim brojkama o kojima govorimo moramo biti svesni da je ostalo još dosta prostora za rast i razvoj ove grane. Više od 70 odsto e-commerce transakcija se izvrši na kraju u gotovini, što je paradoksalno i neefikasno jer u najvećem broju slučaja poskupljuje samu transakciju, onemogućava jednostavnu primopredaju paketa i zahteva vaše vreme (izuzev preuzimanja preko paketomata). Iz tog razloga podsećam na jednostavne i brze vidove online plaćanja, bilo putem QR koda, ponovnog plaćanja ili platnih kartica, jer da bi pričali o e-commercu to slovo „e“ podrazumeva da je ceo proces obavljen onlajn, od trenutka izbora predmeta kupovine, same transakcije i plaćanja.
Upravo polazeći od toga smatram da je neophodno da sva digitalna rešenja, uključujući i e-commerce, učinimo delom svakodnevice. Život i poslovanje u eri postmodernizma diktiraju i trend bazične digitalne finansijske pismenosti, a onlajn plaćanje se u takvom svetu podrazumeva. Tržište e-commerce usluga imperativ je budućnosti, a bankarski sektor treba da bude oslonac privredi u dostizanju tog modernog, bezbednog i razvijenog tržišta koje će svim građanima sasvim sigurno unaprediti kvalitet života, a iskustvo kupovine podići na novi nivo.