Sinhro – za paušalce
Osluškivali smo vaše potrebe i napravili posebnu ponudu za vas - samostalne stručnjake, zaposlene u kompaniji koji zaradu primaju kao paušalci.
SAZNAJ VIŠEPovezali smo se sa IKT zajednicom u želji da i sami usvojimo dobre biznis praksu startapa, ali kako smo sve više upoznavali taj svet spoznali smo da možemo da rešimo probleme sa kojima se oni suočavaju.
Priznaću vam nešto… Posebnu ponudu za samostalne stručnjake, zaposlene u kompaniji koji zaradu primaju kao paušalci, nismo razvijali sa namerom.
Bar ne u početku.
Zapravo je priča o nastanku SINHRO paketa veoma interesantna i dobar pokazatelj kako treba da budemo otvoreni da čujemo neke nove ideje i upoznamo nove ljude iz različitih oblasti, čak i onda kada nemamo jasno definisana očekivanja iz tih aktivnosti.
Sve je počelo saradnjom banke sa ICT Hubom.
Inicijalna zamisao nam je bila da povezivanjem sa IKT zajednicom i uz interakciju sa startapima usvojimo neke dobre principe poslovanja, da podstičemo inovacije na svim poljima, da radimo efikasno i svrsishodno.
Naravno da je ideja bila i da pripremimo bankarsku ponudu za zajednicu koju smo tada upoznali. U tom momentu nama su u vidokrugu bili samo startapi, pa smo od njih i krenuli.
Mnogo razgovora smo imali sa predstavnicima tog segmenta, što nam je pomoglo da naučimo o izazovima sa kojima se oni susreću u Srbiji i to ne samo kada su banke u pitanju. Prekretnica se desila kada smo upoznali Sofiju Poparu i njene saradnike iz Clever DOO. Oni su već razvili web aplikaciju PAUSAL za lakše administriranje poslovanja paušalne agencije.
Inicijalna ideja kada smo kretali u tu saradnju bila je da obogatimo ponudu za segment preduzetnika – paušalaca koji čine i značajan deo naše klijentske baze. Međutim, tokom vremena smo shvatili da tu postoji i jedan podsegment koji je dosta specifičan i čije potrebe na bankarskom tržištu uopšte nisu zadovoljene. To su paušalci – freelanceri koji su najčešće stručnjaci u oblastima IKT i digitalnih tehnologija, ali i advokati i konsultati u različitim oblastima poslovanja.
Njihov glavni problem je što, iako redovno ostvaruju značajne prihode, u bankama nije bilo razumevanja za njihovo fleksibilno angažovanje u firmama za koje rade. Drugim rečima, nisu mogli da razmišljaju o stambenom i auto kreditu, jer je kod većine za odobrenje potreban Ugovor o stalnom zaposlenju ili ograničen visinom Osnovice za obračun paušalnog poreza.
Naravno, nisu svi paušalci – freelanceri u ovom momentu zainteresovani za kredit pa smo zato pored Aspirina pripremili i Vitamin. Tako slikovito predstavljamo da smo unapredili postojeću e-banking aplikaciju.
Sada na istom mestu imamo mogućnost pregleda i transakcija po svim računima, i privatnim i poslovnim koji su vezani za paušalnu agenciju.
Ovo je nešto što smo sami prepoznali kao funkcionalnost koja bi ovom segmentu klijenata značila i ispostavilo se da smo u pravu, jer je u zajednici dočekana sa mnogo pohvala.
Kada smo pored Aspirina i Vitamina u korpu dodali i beneficiju u korišćenju PAUSAL aplikacije i prednosti digitalne banke koju smo lansirali prošle godine imali smo nešto što je šteta ne ponuditi tržištu odmah.
Odlučili smo da lansiramo SINHRO 7. februara znajući da će se paket i dalje razvijati. Već dva meseca kasnije predstavili smo novu native m-banking aplikaciju u kojoj je sadržana navedena SINHRO funkcionalnost tako da su sada sve te prednosti paušalcima dostupne i u pokretu.
Vremenom smo sve više upoznavali specifičnosti klijenata iz ovog segmenta i najrazličitije modalitete njihovog angažovanja tako da se i mi tokom vremena prilagođavamo, postajemo fleksibilniji.
To i jeste suština agilnog razvoja. Istražujemo tržište, izlazimo sa ponudom MVP proizvoda koji zadovoljava osnovne potrebe, pažljivo pratimo reakcije korisnika, a zatim se prilagođavamo tim zahtevima i unapređujemo osnovnu ponudu svakom sledećom iteracijom.
Tradicionalni način kreiranja proizvoda je u srpskom bankarstvu postepeno napuštan u poslednjih desetak godina i to tako što su se banke umesto ka proizvodima orijentisale ka klijentima, odnosno klijentskim grupama i segmentima. Svima je tad postalo jasno da je klijent u centru pažnje i da je potrebno ponudu prilagodimo njegovim potrebama.
Gledano iz te perspektive, shvatili smo da klijentima nisu potrebni novi generički bankarski proizvodi, nego specifično krojeni paketi proizvoda i uslovi korišćenja prilagođeni njihovom životnom i poslovnom ritmu.
Upravo to je ono što poslednjih godina najviše razlikuje ponudu banaka na domaćem tržištu: način kako su pakovali iste generičke proizvode u različite pakete koje su nudili određenim segmentima klijenata.
Interno u SGS segmentni pristup negujemo više od pet godina, ali je prirodno, fokus u početku bio na onim koji su najzastupljeniji u bazi naših postojećih klijenata, a to su korporacije.
Vremenom se ta slika menjala, pa smo došli do dosta kompleksnije šeme segmenata koje smo prepoznali i za koje imamo razvijenu ponudu.
Nakon što smo se poslednjih godina strateški opredelili za digitalizaciju, posvetili smo se istraživanju i kroz interakcije sa zajednicom koja je u tome najaktivnija imali smo priliku da upoznamo još interesantnih segmenata koji su sada ravnopravni sa svim onima koji u našim katalozima postoje više od 40 godina.
Moram da priznam da je jedan ovakav projekat bilo kompleksno voditi. Timovi, kao ni zadaci nisu bili jasno vidljivi od samog starta, kao ni cilj, koji se kao što rekoh, u međuvremenu promenio.
Kokreacija sa samim paušalcima je bio primaran model rada, a u svemu tome nam je značajno pomogao tim Pausala koji upravo sa tim segmentom ima dugogodišnje iskustvo. Već to je bilo iskakanje iz standardnih modela rada u banci, jer smo od starta razvijali ovaj paket uz građenje partnerstva sa Pausalom i Sofijom Poparom.
Timovi u banci su bili podeljeni po elementima ponude, tako da se jedan tim bavio uslovima kreditiranja, drugi razvojem objedinjenog paketa računa, treći razvojem e/m-banking aplikacije, četvrti internom komunikacijom i obukom zaposlenih, četvrti eksternom komunikacijom…
Upravljanje je bilo tim izazovnije što je prvi zadatak bio da se svim kolegama koji su radili na projektu približi sam segment paušalaca, a tek onda naša misija da njima približimo ponudu bankarskih proizvoda.
Ne samo da je ovaj proizvod inovacija kako u našoj banci, tako i na tržištu, već mnogi koji nisu deo tog sveta ne mogu do kraja da shvate način funkcionisanja. Bankari pretežno nisu deo te zajednice. Znajući da ne možemo preko noći to sve da promenimo odlučili smo da sa SINHRO ponudom startujemo samo u Beogradu I Novom Sadu i sa ograničenim brojem ekspozitura.
Praktično smo pokrenuli ponudu kao pilot, sa manjom grupom ljudi sa kojima smo u startu intenzivno radili kako bismo osigurali da kad ponudimo SINHRO imamo i adekvatnu podršku za klijente.
I pored toga je, naravno, bilo početničkih grešaka koje su sve izašle na videlo vrlo brzo i na koje smo još brže morali da reagujemo, kako bismo zadržali ukazano poverenje. Specifičnost ciljne grupe kojoj smo se ovom ponudom obratili je upravo u tome da su to većinom mladi profesionalci, stručnjaci za programiranje, web i mobilne aplikacije, dizajn procesa… pa su i prema našem proizvodu bili dosta kritički nastrojeni. Sve njihove kritike bile su nam značajne, jer su ljudi bili konstruktivni ceneći naša nastojanja da im omogućimo sve te pogodnosti.
Imamo i interesantan primer kada smo od jedne vrlo nezgodne situacije u kojoj je banka napravila procesni propust, koji je korisnik izneo na društvenoj mreži, dobrom komunikacijom i agilnim pristupom rešavanju problema sve završili tako da smo se nakon svega sa klijentom dogovorili da nam u narednim projektima vezanim za SINHRO budu beta testeri.
Razvoj je sa jedne strane podstaknut interno, jer se banka u celini upustila u proces digitalizacije sopstvenih procesa kako bi bila efikasnija. Sa druge strane, nam je važno da ljude i sredstva koje odvojimo da rade na promenama budu uposleni upravo na onim funkcionalnostima koje su tržištu najpotrebnije.
SGS je više nego ikada uključen u aktivnosti IKT zajednice i taj pravac nećemo menjati jer pored toga što smo tako na izvoru preduzetničkog enutzijazma i inovacija, mi smo i na izvoru informacija koje su nam od nemerljive koristi za razvoj SINHRO ponude.
Otvoren i neformalan razgovor sa nekim freelancerom je za nas dragocen i mnogo kvalitetniji barometer zadovoljstva nego bilo koja formalna anketa ili istraživanje renomiranih agencija, koje ćemo naravno i dalje koristiti, ali u druge svrhe.
Da sumiram: bez intenzivne saradnje sa klijentima ovaj proizvod ne bi ni postojao, niti bi imao neku budućnost. Najverovatnije se ne bi ni zvao SINHRO, jer je to ime upravo izabrano od strane samih klijenata, iako nije bilo favorit u krugu bankara.
Osluškivali smo vaše potrebe i napravili posebnu ponudu za vas - samostalne stručnjake, zaposlene u kompaniji koji zaradu primaju kao paušalci.
SAZNAJ VIŠE